رایانه BASIC مبتنی بر آردوینو خود را تنها با چند دلار بسازید

رایانه BASIC مبتنی بر آردوینو خود را تنها با چند دلار بسازید

زبان برنامه نویسی BASIC (کد دستورالعمل نمادین همه کاره مبتدی) اکنون بیش از 50 سال عمر دارد. اگر از رایانه خانگی دهه 70 یا 80 استفاده کرده اید ، مطمئناً در معرض آن قرار گرفته اید ، زیرا اکثر رایانه های آن دوران با مترجم BASIC نصب شده بودند. محبوبیت آن در دهه 90 کاهش یافت ، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید رایانه اصلی خود را بسازید تا امروز لذت های زبان را تجربه کنید.

Rob Cai یک آموزش فوق العاده در مورد چگونگی ساخت رایانه BASIC مبتنی بر آردوینو به اشتراک گذاشته است و فقط برای شما هزینه دارد چند دلار تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت آردوینو ، یک درگاه PS2 برای صفحه کلید و یک درگاه VGA برای خروجی ویدئو به یک مانیتور است. شما به آردوینوهایی نیاز دارید که از میکروکنترلر ATmega328 استفاده می کنند ، اما خوشبختانه این دستگاه هم در Uno در همه جا و هم در نانو کوچک و ارزان وجود دارد.

دو آردوینو مورد نیاز است ، زیرا یکی به عنوان رایانه خود TinyBASIC Plus را اجرا می کند ، در حالی که دیگری وظیفه فشرده تولید خروجی ویدئوی VGA را بر عهده دارد. این خروجی ویدئو رنگی است ، که ارتقاء خوبی از پیاده سازی های رایج سیاه و سفید است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مانیتور و صفحه کلید را وصل کنید ، و می توانید مستقیماً در مترجم BASIC بوت کنید و برنامه نویسی را شروع کنید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد